Vores samfund bliver år for år mere digitaliseret. Det ses ikke mindst på, hvordan vi bruger penge. Penge er i dag i langt højere grad digitale. Vi oplever en stigning i brugen af vores selvbetjeningsløsninger som net- og mobilbank. Udviklingen betyder også, at vi ændrer på måden, vi håndterer kontanter for Sparekassens kunder.
Sparekassen har derfor valgt at indgå et samarbejde med kontanthåndteringsvirksomheden Nokas/KONTANTEN. Samarbejdet betyder, at Nokas nu overtager håndteringen af al kontanter og døgnboks for vores erhvervskunder. Du kan nu få de samme fordele overalt i landet, alle de steder der findes en "Kontanten" pengeautomat.
Det betyder dog, at du som erhvervskunde skal have en aftale med Nokas, hvis du skal sætte penge ind, har brug for byttepenge eller skal benytte døgnboks (Læs hvordan nedenfor).
Nokas har et landsdækkende netværk af døgnbokse og pengeautomater under navnet ”KONTANTEN”. Som kunde i Sparekassen kan du benytte alle døgnbokse og pengeautomater under ”KONTANTEN”- navnet.
Pengeautomat indbetaling | Døgnboksindbetaling |
Er du erhvervskunde, og du har tilsluttet dig KONTANTEN, kan du benytte begge indbetalingsmuligheder.
Din virksomhed skal have en indbetalingsaftale med Nokas, hvis du vil benytte KONTANTENS døgnbokse og/eller pengeautomater til indbetalinger eller har behov for byttepenge i form af mønter og sedler.
Du skal oprette dig som kunde på Nokas’ hjemmeside - klik her.
Når du onboarder dig, skal du bl.a. oplyse det kontonummer du vil benytte til aftalen, og benytter du pengeautomaten som kanal, skal det være det kontonummer der er tilknyttet dit kort, du skal oplyse.
Har du flere lokationer der skal tilknyttes aftalen, er det en god ide at have alle lokationers adresse, kontaktpersoner, og kontonumre klar til udfyldelse af formularen.
Aftalen skal signeres med NemID medarbejdersignatur
Har du ikke et NemID medarbejdersignatur, kan du kontakte Nets for oprettelse af dette. Kontakt Nets her.
En af forskellene på aftalen med Sparekassen og med Nokas er prisstrukturen.
Du kan læse mere om aftaletyper og priser her.
Når du opretter en indbetalingsaftale med Nokas, kan der gå op til tre ugers behandlingstid fra oprettelsen er gennemført på hjemmesiden og signeret med MitID.
Ved anmodning om en indbetalingsaftale til Nokas, vil du efter behandling jf. AML (hvidvask) få en bekræftelse fra Nokas cirka en uge før aftalens startdato. Her vil du modtage et velkomstbrev fra Nokas indeholdende startdato, koder til døgnboks og link til Nokas’ kundeportal (til registrering af deponeringer i døgnboks og bestilling af mønter og byttepenge) samt øvrig information. Du vil desuden modtage 50 døgnboksposer og labels. Yderligere døgnboksposer og labels kan efterfølgende bestilles på Nokas’ kundeportal.
Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til vores samarbejde med Nokas, er du meget velkommen til at tage fat i os.
Nokas’ kundeservice står også til rådighed på tlf. 7015 7600, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.
Du kan nu som kunde i Rise Sparekasse hæve/indsætte penge i mere end 200 ”Kontanten” automater. I langt de fleste af automaterne kan du også indbetale kontanter og få udbetalt euro.
Se hvor du finder de nærmeste KONTANTEN-pengeautomater og døgnbokse her.
Vi behandler foreninger på samme vis som erhvervskunder – det er afgørende, at foreninger har et cvr. nr. for at kunne oprette sig som kunde ved Nokas.
Der er ingen grænse, alle erhvervsindbetalinger sker kun via Nokas/KONTANTEN.
Ja, i kassens åbningstid. Se priserne i prisbogen her.
Hvordan påvirker det mig som privatkunde?
Har du brug for kontanthåndtering fx indsætte penge, så skal du ikke længere forbi Sydfyn. Du kan bruge mange flere hæveautomater uden at betale gebyr for at bruge en automat i en "fremmed" pengeinstitut.
Nu kan det hele klares via KONTANTEN's døgnbokse og/eller pengeautomater.
Kan vi også bruge DK Kontanten automaterne?
Nej, vær opmærksom på, at vi samarbejder KUN med Kontanten, som er skrevet på blå baggrund som vist nedenfor.
Har du brug for hjælp eller har spørgsmål kontakt venligst Nokas / Kontanten:
E-mail: kundeservice@nokas.com
Tlf.: 7015 7600
Oplys venligst:
- adressen på automaten
- tidspunktet på hvornår fejlen opstod