Arne har i 2022 skiftet pengeinstitut– og det var ikke tilfældigt, at han netop havnede
hos Rise. Dem havde han nemlig hørt meget godt om blandt andre landmænd, hvor Rise Sparekasse lidt lunt kaldes landmandsbanken.
Og så betød det meget, at der også er landmænd i bestyrelsen – og især at sparekassen havde en forståelse for det økologiske landbrug, som Arne ellers ofte har oplevet er svært at
forstå og putte i kasser i andre pengeinstitutter.
Som ny kunde er Arne MEGET glad og tilfreds indtil nu:
“Det er en helt anden fornemmelse, end der hvor jeg kom fra. Her er et ord et ord og en
mand en mand. Det enkelte menneske betyder meget – man er ikke bare et nummer i
rækken. Og selvom jeg aldrig har været i afdelingen, så ved de, hvem jeg er.”
For Arne er det vigtigt med en bank, hvor der ikke er langt fra ord til handling. Rise Sparekasse har en helt anden måde at gribe tingene an på, end han har været vant til – og han er vild med det.
Læs mere om Arne og hans oplevelse af at være kunde i Rise Sparekasse lige her.
For ham betyder det rigtig meget med et lokalt pengeinstitut - og det gør det faktisk for
både ham og konen (som på 14. år driver en sportsforretning i Marstal).
De er især glade for den kompetente og personlige rådgivning de får i Sparekassen:
“Vi er meget glade for vores rådgiver - han er nem at snakke med. Og så er det rart, at
han er proaktiv og selv tager kontakt, hvis der er noget, han mener, vi bør vide, eller nye
låne- eller investeringsmuligheder etc., han ser, kan være til vores fordel.”
Og så er han rigtig glad for at Rise Sparekasse støtter lokalområderne - det betyder virkelig meget med den lokale forankring og opbakning:
“Rise Sparekasse har helt sikkert gjort det nemmere for nogen at være erhvervsdrivende på Ærø, da fornemmelsen er, at det har været lettere at få finansieret lokale projekter gennem Rise Sparekasse end de andre store pengeinstitutter.”
Læs mere om Jan Ole og hans oplevelse af at være kunde i Rise Sparekasse lige her.
Mads kender Rise Sparekasse igennem sit arbejde som medierådgiver hos Jysk Fynske Medier, og det var derfor oplagt at tage kontakt sidste år, da han og Emilie stod overfor at skulle låne penge til et forestående huskøb.
Og de føler selv, at de har vundet i lotteriet med den rådgiver, de har fået.
“Lige fra det første møde vi havde, følte vi bare, at det her var helt rigtigt. Når man skal
ud og købe sit første hus, kan det hele godt virke lidt uoverskueligt. Det er jo en kæmpe
beslutning og investering – måske den største i ens liv.
Men vi følte virkelig, at vi blev taget i hånden og lyttet til. Vores rådgiver satte sig ind i
vores situation, og selvom hun helt sikkert har flere kunder, har vi aldrig følt os som et
nummer i rækken. Vi føler i dén grad, at vi blev set, hørt og forstået.”
Læs mere om Mads og Emilies oplevelse af at være kunde i Rise Sparekasse lige her.