Omgåelse til at løse problemet:
Vi arbejder på at rette op på fejlen, indtil da kan problemet omgås ved at gå til indstillinger på telefonen:
"Indstillinger" -> "Apps" -> "Rise Sparekasse" -> "Angiv som standard" -> "Åbn understøttede links (slås til)" -> "Understøttede webadresser" -> netbank.sparekassen.dk (slås til).
Afstem dine posteringer ved at klikke til højre for den enkelte postering i netbanken. I mobilbanken kan du afstemme en postering ved at trække posteringen til venstre.
Mangler du funktionen, kan du aktivere den under "Menu" -> "Indstillinger"-> "Netbankindstillinger" -> aktiver "Vis afstem-funktion".
Du selv gå ind i din netbank og ændre, hvilken af dine konto, der skal være din NemKonto:
I netbanken skal du klikke på den konto, du vil gøre til din NemKonto -> Klik på de tre prikker øverst til højre -> “Kontodetaljer” ->
Skub knappen ud for “NemKonto” til højre for at vælge kontoen som din NemKonto og godkend med dit MitID.
NemKonto er den af dine konti, og som det offentlige bruger til at udbetale penge til dig på, fx børne- og ungeydelse eller overskydende skat.
Når du skal lave en overførsel mellem dine konti i din mobilbank, kan du nu trykke på den konto, du vil overføre fra på siden ‘Min Økonomi og efterfølgende trække fingeren ned på den konto, der skal overføres til.
I mobilbanken skal du klikke på “Min økonomi”
Vælg den konto, du vil overføre fra, og hold fingeren nede på den.
Træk så fingeren hen til den konto, som du vil overføre til.
Indtast beløbet og godkend overførslen.
Med "Undgå overtræk" funktionen kan du lave en automatisk overførselsfunktion, der sikrer, at dit overtræk altid bliver dækket med det samme.
I netbanken skal du klikke på “Menu” -> "Produkter & services” -> “Undgå overtræk” -> “Opsæt automatisk overførsel”
I mobilbanken skal du klikke på “Menu” -> "Produkter & services” -> “Undgå overtræk” -> Klik på "+" i øverste højre hjørne.
Vælg hvilken konto, der skal undgå overtræk, og vælg derefter den konto, der skal overføres fra.
OBS: Der kan stadig forekomme overtræk, hvis der ikke er penge nok på kontoen, som beløbet skal trækkes fra.
Har du en kassekredit på din konto, overføres der først automatisk, når du overtrækker kassekreditten.
Fra mandag den 6. november 2023 kl. 19.30 ændrer vi dato-visningen for bevægelser både i netbank og mobilbank.
Ændringen indebærer, at bevægelser fremover vil blive vist med bogføringsdato. Det vil sige, at bevægelser gennemført efter kl. 19.30 vil blive vist i din net- og mobilbank med bogføringsdatoen, som er førstkommende bankdag. I dag vises bevægelser med den dato, hvor de udføres – uanset om det er efter kl. 19.30.
Din "lyserøde betalingsserviceoversigt" findes i din net- og mobilbank under -> "Aktiviteter" -> "Dokumenter" -> "Arkiv" -> Betalingsservice oversigt
I netbanken skal du klikke på "Menu" i øverste venstre hjørne -> "Dokumenter" -> "Arkiv". Her kan du se kontoudtog, post fra Sparekassen m.m.
I mobilbanken skal du klikke på "Aktiviteter" i bunden -> "Dokumenter" -> "Arkiv".
I netbanken skal du klikke på klokken øverste højre hjørne "Udbakke", og vælge om du vil se betalinger i udbakken, beskeder fra din rådgiver eller dokumenter til underskrift.
I mobilbanken skal du klikke på “Aktiviteter” i bunden af skærmen.
I netbanken kan du sende en sikker besked til din rådgiver ved at klikke på "Menu" øverst til venstre -> "Beskeder".
I mobilbanken kan du også sende din rådgiver en besked på "Aktiviteter" i bunden -> "Beskeder" -> "Ny besked" øverst til højre.
Start en overførsel eller betaling ved at klikke på det runde grønne ikon med de to pile nederst i højre hjørne.
Vælg herefter om du vil overføre, betale indbetalingskort eller overføre til udlandet.
Tilmeld dig "Beskedservice", så får du en SMS eller e-mail om dine saldobevægelse og betalinger, så kan du holde dig opdateret.
I netbanken klikker du på "Menu" i øverste venstre hjørne -> "Beskedservice.
I mobilbanken klikker du på "Menu" i nederste højre hjørne -> "Produkter og Services" -> "Push notifikationer". Her kan du tilmelde dig push notifikationer.
Tilmeld dig "Beskedservice", så får du en SMS eller e-mail om dine saldobevægelse og betalinger, så kan du holde dig opdateret.
I netbanken klikker du på "Menu" i øverste venstre hjørne -> "Beskedservice.
I mobilbanken klikker du på "Menu" i nederste højre hjørne -> "Produkter og Services" -> "Push notifikationer" her kan du tilmelde dig push notifikationer.
I netbanken klikker du på "Menu" -> "Kortoversigt" -> "Vælg" -> "Vis pin". Her kan du se din pinkode.
I mobilbanken klikker du på "Menu" -> "Mine kort" -> "Tryk på kortet" -> "Se pinkode".
I netbanken kan du spærre dit betalingskort ved at klikke på "Menu" -> "Kortoversigt"-> "Vælg" -> "Spær kort"
I mobilbanken klikker du på "Menu" -> "Mine kort" -> "Spær kort".
Ønsker du at have åbnet dit kort igen, skal du kontakte din rådgiver.
Hvis pengeoverførslen er gennemført på en bankdag inden kl. 19:30, overføres beløbet mellem pengeinstitutterne om natten og er fremme hos modtageren den næste bankdag.
Bemærk at en standardoverførsel kan være pålagt et gebyr – se vores priser og vilkår her.
Ved sammedagsoverførsel gennemføret inden kl. 12:45, overføres beløbet mellem pengeinstitutterne i løbet af dagen.
Bemærk at en sammedasoverførsel kan være pålagt et gebyr – se vores priser og vilkår her.
Du kan være inaktiv i 5 minutter, inden du bliver logget af netbank. Der kommer en advarsel 2 minutter før nedlukningen.