Er du fyldt 13 år, så kan du sagtens få MitID.
MitID kan bruges af dig der harm har brug for adgang til forskellige selvbetjeningsløsninger, fx bruge deres netbank eller se deres skattekort, hvis de har et fritidsjob eller lignende.
Vær dog opmærksom på, at aldersgrænsen på de 13 år kun er i forbindelse med det at få MitID. Adgangen til de enkelte selvbetjeningsløsninger besluttes af de enkelte tjenester. Det betyder, at der kan være steder, hvor de 13-14-årige stadig ikke har adgang, selvom de har MitID. Det kan man se hos de enkelte tjenester.
Få MitID med pas
Når du er 13-14-årig kan du bruge dit pas og MitID appen til at få MitID. MitID appen kan aflæse en chip i dit pas og dermed bekræfte, hvem du er. Det kan være et alternativ til at gå i Borgerservice. Hvis din telefon ikke kan scanne dit pas, kan du låne en andens telefon. Læs mere her.
Få MitID i Borgerservice
Har du ikke har en telefon, kan du få MitID i Borgerservice. Kravene er høje, når du skal have MitID, du skal bl.a. kunne dokumentere din identitet for at undgå identitetstyveri.
Bestil tid i Borgerservice, inden du møder op, og medbringe gyldig legitimation.
Som 15 årig modtager man et brev fra det offentlige, hvor der står, at man skal have Digital Post og MitID. Læs mere her: MitID.dk/15
Kontakt MitID support:
Tlf.: +45 3398 0010
E-mail: support@MitID.dk
Man- fredag: kl. 8.00-20.00.
Lør-, søn- og helligdage kl. 10.00-16.00.
Du kan finde svar på dine spørgsmål i MitID's Hjælpeunivers - klik her.
Fx hvordan du downloader og aktiverer MitID appen.
Du kan også hente hjælp fra Rise Sparekasse Support
Tlf.: 4470 2727
E-mail: hotline@sparekassen.dk
Hverdag: kl. 8.00 - 22.00
Lørdag: kl. 11.00 - 20.00
Søndag/hel.: 11.00 - 20.00